HUNDRATJUGOFÖRSTA INLÄGGET

Min stora dröm har alltid vart att kunna göra något gott för världen, typ bli Gandhi nr 2. (Jag kan väldigt lite om honom egentligen, jag vill lära mig mer). Men jag vill göra gott i vilket fall. Typ ta nobelpris i kemi för att ha skapat en billig bränslecellsmotor som jag säljer till priset av en bensinmotor här i I-länderna och till de pris den är värd i övriga värden, använder mellanskillnaden till välgörenhet, vinner fredspriset och gör mer gott och skaffar mig stort inflytande.
   Men nu på senare tid har jag gett upp det där med kemi lite, inte helt, absolut inte, men intresset har svalnat lite då jag inte läser det i skolan längre. Jag är mer inne på att bli designer nu.



Men min stora dröm just nu, jag har nämnt den tidigare, är att bli en känd fredsförespråkade bloggerska. Först ska jag vinna massa pengar på Triss och få dem att sponsra mig, göra reklam för mig och jag gör reklam för dem, jag får fler läsare. Så ska jag använda pengarna jag vann till att resa jorlden runt och upptäcka nya kulturer, skriva om dem och bli en insperationskälla till förståelse för människor som inte är som en själv.
   Bli kännd och samla in pengar till välgörenhet på olika sätt och oj vad mycket jobb det skulle bli med detta. Jag vill lära mig så mycket, jag vill kunna förstå hur allas kulturer fungerar, hur människor tänker. Jag vill se vackra platser och skriva fina inlägg om hur fint det var när en humla satte sig på mitt knä.
   Jag vill besöka stammar med urbefolkningar, leva som dem gör, klä mig som dem och lägga upp bilder på mig och dem när alla har bar överkropp, för det ska min urstamm ha, kvinnor som män. Och om någon i media klagar på mitt "utvik" så ska jag kontra med att lova att mina bröst är finare styva(jag tror nämligen att i den tropiska värmen, som min urstamm ska bo i, så känner inte mina bröstvårtor för att va styva).

 Det jag skulle vara mest rädd för om jag faktiskt mot förmodan skulle lyckas skullle va att jag skulle tappa forfästet och låta mitt ego gå mig över huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback