SEXTIOFJÄRDE INLÄGGET

Varning för den ointresserade, gnabb på G.

En person uttryckte sin åsikt  till mig. Personen hade inget emot bögar men emot att de pussades offentligt eftersom att barn kan se. Jag svarade att jag tycker att det är okej och att barnen borde få se de med. Men jag tänkte aldrig igenom min egen åsikt kring de för än efter och jag ångrade lite att jag gjorde de.

Jag tycker att man borde få va öppen med sin homosexualitet, det är som en självklarhet. Jag tycker bara att det skulle va bra om barn skulle se. Det ska va en naturlig grej som existerar och inget "schy schy" tills det att dem växt upp. Där skapar vi ju själva fördomen i så fall. Nått konstigt, inget man pratar högt om. Tro sjutton barnen kommer att tycka att det är konstigt med homosexualitet då med. Om dem barnen som växt upp i skymundan av homosexualitetens existens skulle komma på att dem själva va homosexuella - tro sjutton att dem skulle må dåligt över det då. I alla fall vid tidpunkten att "komma ut ur garderoben" inför sig själv.

Lite ångrar jag att jag inte sa detta i tidpunkten som personen sa så till mig. Men samtidigt vill jag inte trycka in mina åsikter i asiktet på folk som är mig oliktänkande. Frågar de mig inte så kan jag låta bli, så det va väl bra att jag gjorde det.



Jag tycker att allt som är sådär "schyy schyy'" borde avdramatiseras. Sex till exempel. Det är inget konstigt med det och det borde barn få veta. Jag vill inte att mina barn ska finna en obekväm laddning i ordet "samlag". Jag vill att dem ska se på det som något fint och vackert så som jag tycker att det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback