TRETTIOANDRA INLÄGGET

De har kommigt upp stora rosa lappar där de står att man ska tipsa polisen ifall man sett någon laga alkohol till minderåriga. Vid mitt bostadsområde står de nått annat på lapparna, nämligen: "I det här området säjs dagligen alkohol till minderåriga, till och med till 14-åringar"
Stackars alla mäklare som säljer hus här
, va min första tanke. Men förra året stod de samma på alla skyltar, i Deje står de i år samma fast "13-årningar".

Jag tycker inte att detta är rätt sätt att behandla ohälsomsam drickande hos ungdomar. Jag tycker inte att man borde förbjuda de helt, jag tycker att man borde satsa på kunskap och erfarenhet som förmedlas till våra yngre. En annan inställning.

Med andra ord: Jag tycker att vi borde lära våra ungdommar att dricka på ett bättre sätt istället för att förbjuda de helt. Lite politik så.



För övrigt har jag bott här hela mitt liv och haft en jätte bra uppväxt och sett lite kriminalitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback