FÖRTIOFJÄRDE INLÄGGET

Jag tränger mig in i tomultet av knuffningar och blickar. Överallt ser jag ansikten som inte kan konsentrera sig på annat än omgivningen, överallt hör jag musiken och känner takten. Trängseln gör det lätt att tappa kroppskontrollen och jag låter mig tappa den ibland, som en extra rörelse till min jacking och jag slappnar av min nacke som låter mitt huvud och hår åka dit naturens lagar vill. Jag kisar och ser skymtar av min vän mitt emot som ler och släpper loss lika mycket som jag i ljusblixtrarna.
   Fy fan var det handlar om att inte bry sig om andras åsikt när man släpper loss på ett dansgolv.
Jag känner hur någon närmar sig i min rygg och jag rycks ur min halvtrans och drar mig snabbt där ifrån. Upptäcker hur jag får ett utav de ansikten som bryr sig om omgivningen. Varför ska omgivningen bry sig om mig idag? Jag vill inte det.

   Ja ja, släpp loss va de. Momotona steg och skymtar av min väns leende, pulsen är hög och jag i nästan extas. Jag trivs här ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback